Een volledig nieuwe identiteit voor 'de oude Dorpsherberg'

In het kort

Luuk Broos en Niels Janse gaven ons volledige creatieve vrijheid om de identiteit van de nieuwe Dorpsherberg te bepalen.

Het resultaat?
Een merk dat klopt van A tot S, met een solide openingscampagne die zorgde voor flink wat reuring in aanloop naar de opening.

Via gerichte online marketing zetten we die aandacht succesvol voort. Inmiddels kunnen we met trots zeggen dat AMBIANS. zijn plek heeft veroverd binnen de Oisterwijkse horeca.

100%
nieuwe identiteit

De uitdaging

De Dorpsherberg heeft de afgelopen jaren vele uitbaters gehad, allen zonder groots succes. Nadat het enkele jaren leeg heeft gestaan, grepen Luuk en Niels de kans om iets nieuws te starten. Aan ons de uitdaging om het concept hiervoor uit te werken.

Het concept – de nieuwe Dorpsherberg – had een frisse identiteit nodig die past bij de ambitie: een horecazaak in Oisterwijk die niet gewoon “weer een restaurant” is, maar een merk met karakter, beleving en verbinding.
Belangrijke punten:

  • Er was behoefte aan een merkidentiteit die zowel warm als modern is, passend bij de samenkomst van verschillende doelgroepen (families, vrienden, zakelijke groepen).
  • Er moest een sterke opening/kick-off campagne worden gecreëerd om aandacht te genereren in aanloop naar de officiële opening.
  • Na de opening willen we door online marketing de initiële reuring vasthouden en converteren naar vaste bezoekers en een sterke positionering in de Oisterwijkse horecamarkt.

De oplossing

Wij kregen de volledige creatieve vrijheid om dit nieuwe merk te realiseren. Daarmee hebben we het volgende gedaan:

  1. Branding & identiteit
    • Ontwikkeld een nieuw merk: naam, visuele identiteit, merkbelofte met name met het idee van “samenkomen” als kern.
    • Merkgevoel vertaald naar alle touchpoints: communicatie, sfeer in het interieur, online en offline aanwezigheid.
  2. Openingstraject
    • Een strategisch openingsplan opgezet: timing, communicatie, teasers, pre-opening video's om buzz te creëren.
    • Online campagnes gericht op awareness en betrokkenheid voorafgaand aan de opening.
  3. Online marketing & doorstart
    • Na opening hebben we de aandacht die is opgebouwd doorgezet middels online marketing: social media, content, targeting van doelgroepen (families, borrelgroepen, zakelijke bijeenkomsten).

Luuk Broos, eigenaar AMBIANS. Oisterwijk

Het resultaat

  • Het merk AMBIANS. staat en het heeft zijn plek veroverd binnen de Oisterwijkse horecamarkt.
  • De opening was succesvol: de reuring vooraf (door het openingsplan) leverde zichtbaarheid en bezoek op.
  • De online marketing heeft de initiële lift doorgezet in de eerste weken, waardoor de zaak meteen goed gestart is.
  • Concreet: AMBIANS. is gepositioneerd als een gastvrije plek voor lunch, borrel én diner, met arrangementen voor grotere gezelschappen en met het “samenkomen”-gevoel als kern.
  • Deze cijfers ook voor jouw bedrijf?

    Dat kan. Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken en koppelen hier altijd kosteloos een voorstel aan. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent, en zit je nergens aan vast.

    100%
    nieuwe identiteit

    Neem contact op
    of laat een bericht achter

    Gelukt!
    Bedankt voor je interesse.
    We nemen spoedig contact met je op!
    Oops! Something went wrong while submitting the form.