Van zichtbaarheid naar waardevolle leads. Een marketingaanpak die meegroeit met het merk

In het kort

JASNO was het bedrijf dat de shutter in Nederland introduceerde en staat inmiddels bekend om shutters en jaloezieën van tijdloze kwaliteit. Maar in een markt met sterke concurrentie, waarin prijsvechters en webshops steeds zichtbaarder worden, was het tijd om opnieuw positie te claimen. Niet harder schreeuwen, maar slimmer communiceren. Niet "producten pushen", maar het merk JASNO laten voelen: vakmanschap, rust en een keuze voor de lange termijn.

Samen met het marketingteam van JASNO werkten we aan een schaalbare, data-gedreven marketingstructuur. Met merkverhalen, tactische campagnes en een stevig fundament in SEO en advertising.

9%
meer adviesgesprekken met lagere advertentiekosten per adviesgesprek
200%
meer conversies vanuit Social Media.
32%
Websitebezoekers

De uitdaging

De uitdaging lag in twee richtingen:

  1. Merkpositie versterken in een druk speelveld waar “raamdecoratie” vooral functioneel wordt benaderd.
  2. Leads van hoge kwaliteit genereren voor adviseurs en dealers. Met realistische kosten per lead en een meetbaar vervolg in het adviesproces.

Daarbij moest marketing niet alleen zichtbaar zijn, maar daadwerkelijk bijdragen aan het commerciële funnelresultaat.

De oplossing

Strategie

We ontwikkelden één overkoepelende contentstrategie. Een kapstok die het merk herkenbaar, menselijk en tijdloos maakt, toepasbaar van awareness tot conversie.
Van binnenkijk-series tot productdetail-content.

Focus op de niche in campagnes

We stapten over van brede, generieke campagnes naar niche zoekwoordgroepen en optimaliseerde de diverse landingspagina's hierop.

Always-On Advertising

We bouwden stabiele campagnes op basis van het See, Think, Do, Care model: Eerst naamsbekendheid creëren, het merk laden om vervolgens met conversiecampagnes leads (van soft conversie tot adviesgesprek) te genereren op het juiste moment.

Meetbaarheid & Conversieproces

Tot slot ontwikkelden we een dashboard dat het MT bij Jasno direct inzicht biedt in de actuele resultaten óf die uit het verleden.

Vera Heuvelmans – Senior marketeer bij JASNO
We werken inmiddels ruim een jaar samen met Wolfs & Wolfs en dat voelt vanaf het begin heel goed. Wat we enorm waarderen, is hun betrokkenheid en realistische benadering; ze zeggen waar het op staat en denken altijd in oplossingen. De mensen bij Wolfs & Wolfs zijn warm, benaderbaar en oprecht geïnteresseerd in ons merk en onze collega’s. Je merkt dat ze écht met je meedenken en hetzelfde doel voor ogen hebben. Die samenwerking geeft een fijn teamgevoel: samen gaan we ervoor, met zichtbaar resultaat. “Met Wolfs & Wolfs heb je geen bureau naast je, maar een betrokken partner die met je meewerkt alsof ze onderdeel zijn van je eigen team.”

Het resultaat

We zien dat JASNO niet alleen meer mensen bereikt, maar vooral de juiste mensen. Bezoekers komen nu met meer interesse, meer inspiratie en vaker met een concrete vraag. Dat zorgt voor een natuurlijke groei in brochure- en kleurstaal-aanvragen én meer adviesgesprekken met minder kosten.z

Deze cijfers ook voor jouw bedrijf?

Dat kan. Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken en koppelen hier altijd kosteloos een voorstel aan. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent, en zit je nergens aan vast.

9%
meer adviesgesprekken met lagere advertentiekosten per adviesgesprek
200%
meer conversies vanuit Social Media.
32%
Websitebezoekers

Neem contact op
of laat een bericht achter

Gelukt!
Bedankt voor je interesse.
We nemen spoedig contact met je op!
Oops! Something went wrong while submitting the form.