Hoe de Baron in Udenhout een nieuw gezicht kreeg

In het kort

Een betoverende plek aan de rand van Udenhout, op weg naar de adembenemende Loonse en Drunense Duinen, ligt De Baron. Voorheen bekend als 'Boslust' of ‘Brasserie De Kat’, heeft De Baron onder nieuwe eigenaren een transformatie doorgemaakt. Een rebranding-traject was noodzakelijk om een frisse start te maken en een geheel nieuwe online ervaring te creëren.

100%
Eigen identiteit
1.200
Websitebezoekers p/m
65%
Reserveringen p/m

De uitdaging

Een nieuwe onderneming opzetten op een plek die al bekendheid geniet, brengt uitdagingen en complexiteiten met zich mee. Een rebranding-traject was essentieel om los te komen van het verleden. Bovendien diende er online een geheel nieuwe online reputatie opgebouwd te worden. In het huidige tijdperk volstaat simpelweg online aanwezig zijn niet meer; er moet een online beleving gecreëerd dat het merk reflecteert

De oplossing

Rebranding

Het verhaal van De Baron begint met het creëren van een geheel nieuwe huisstijl. Hierbij was het van belang dat deze stijl perfect aansloot bij de omgeving van de Loonse en Drunense Duinen. We wilden de rijke geschiedenis van de plek verankeren in het DNA van het bedrijf. Bovendien zorgt deze aanpak ervoor een lage drempel bij de bezoekers van een kleine gemeente.

Website

Deze doordachte concepten moesten vertaald worden naar de online wereld. Niet enkel vindbaarheid, maar ook een meeslepende online ervaring stonden centraal. We begonnen met een wireframe om de essentiële structuren van de website te definiëren. Vervolgens omgezet naar het design, om uiteindelijk de website te bouwen en te blijven optimaliseren.

Het was een vlot proces van ontwikkeling tot website, waarbij we keer op keer verrast werden door de creatieve creaties, en bovendien werden er indrukwekkende resultaten behaald.
Mark Verwey - Eigenaar de Baron

Het resultaat

Het resulteerde in een speels 'mascottelogo', dat vriendelijkheid en toegankelijkheid uitstraalt. Dit logo, de mascotte van De Baron, houdt trots de wacht over het landgoed en de omringende natuur. De kleuren zijn geïnspireerd door de pracht van moeder natuur. Deze kleuren, gerechten en huisstijl spatten van je beeldscherm af.

Door de website van voor tot achter te ontwerpen en bouwen zit er in de website een intuïtieve 'flow', waarbij het design nauw aansluit bij het concept van De Baron. Bovendien geeft het ons de gelegenheid om goed na te denken over verbluffende elementen die perfect passen bij het karakter van 'de Baron'. Dit zorgt niet alleen voor een optimale online vindbaarheid, maar fungeert tevens als de maatstaf voor de atmosfeer in het restaurant en de culinaire kwaliteit die geboden wordt.

De evolutie van het merk 'de Baron' kent geen einde. We blijven samen met het restaurant voortdurend werken aan de ontwikkeling, zowel op het gebied van het merk zelf als online. Hierbij denken we aan nieuwe landingspagina's, optimalisatie van conversies en zelfs verbeteringen in de fysieke ruimte die aansluiten op de online beleving.

Deze cijfers ook voor jouw bedrijf?

Dat kan. Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken en koppelen hier altijd kosteloos een voorstel aan. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent, en zit je nergens aan vast.

100%
Eigen identiteit
1.200
Websitebezoekers p/m
65%
Reserveringen p/m

Neem contact op
of laat een bericht achter

Gelukt!
Bedankt voor je interesse.
We nemen spoedig contact met je op!
Oops! Something went wrong while submitting the form.